środa, 19 marca, 2025

Valve banuje gry na Steam! Powodem wymuszanie oglądania reklam

Koniec sielanki.

Share

Valve wprowadziło nowe zasady dotyczące reklam w grach dostępnych na platformie Steam, zakazując tytułów, które zmuszają graczy do oglądania reklam w celu kontynuowania rozgrywki. Chociaż cross-promocje i lokowanie produktów są nadal dozwolone, gry nie mogą wymagać od użytkowników interakcji z reklamami jako warunku dalszej gry.

Koniec wymuszania interakcji z reklamami

Deweloperzy nie powinni również wykorzystywać reklam jako sposobu na dostarczanie wartości graczom, na przykład oferując nagrody za oglądanie reklam w grze.

Valve sugeruje twórcom, których modele biznesowe opierają się na reklamach na innych platformach, aby przed wydaniem gry na Steam usunęli te elementy. Alternatywnie mogą rozważyć przejście na model jednorazowego zakupu lub udostępnienie gry za darmo z opcjonalnymi mikropłatnościami lub dodatkami DLC.

Dodatkowo, deweloperzy nie mogą pobierać opłat od innych twórców za dostęp do funkcji Steam, takich jak strony promocyjne, pakiety, witryny sklepowe czy strony franczyzowe.

W ubiegłym tygodniu Valve wprowadziło również nową funkcję na Steam, informującą użytkowników, jak długo minęło od ostatniej aktualizacji gry w wczesnym dostępie.

Czytaj więcej

Pozostałe wiadomości