More

    Sega potwierdza: kupuje Angry Birds i wkracza na urządzenia mobilne

    Sega ogłosiła swoje najnowsze przejęcie – finlandzkie studio Rovio, znane głównie za swoją popularną marką gier mobilnych „Angry Birds”. Ta nieoczekiwana decyzja wzbudza duże zainteresowanie wśród graczy i entuzjastów gier na całym świecie.

    Sega, japoński gigant gier wideo, jest jednym z najbardziej znanych i szanowanych producentów gier na świecie. Firma została założona w 1940 roku i jest powszechnie uważana za jednego z pionierów przemysłu gier wideo. W ciągu lat Sega stworzyła wiele kultowych marek, takich jak „Sonic the Hedgehog”, „Yakuza” czy „Persona”, zdobywając setki milionów fanów na całym świecie.

    Sega kupuje Angry Birds

    Rovio, założone w 2003 roku, zyskało ogromną popularność dzięki swojemu najbardziej znanemu tytułowi – „Angry Birds”. Gra, w której gracze kierują wściekłymi ptakami w celu pokonania złych świń, stała się prawdziwym fenomenem, zdobywając miliony fanów na całym świecie i generując ogromne zyski. Od debiutu „Angry Birds” Rovio rozwinęło swoją działalność, tworząc kolejne gry, filmy, zabawki i inne produkty związane z marką.

    Przejęcie Rovio przez Segę wzbudziło zarówno pozytywne, jak i negatywne reakcje wśród społeczności graczy. Z jednej strony, Sega jest jednym z największych producentów gier na świecie, z ogromnym doświadczeniem w tworzeniu i wydawaniu gier. Przejęcie Rovio może dać fińskiemu studiu nowe możliwości finansowe i techniczne, oraz dostęp do szerokiej bazy fanów Segi na całym świecie. Ponadto, obie firmy zapewniają, że będą kontynuować swoje aktualne projekty, a współpraca pomiędzy nimi pozwoli na tworzenie nowych, innowacyjnych produkcji.

    Angry Birds

    Z drugiej strony, niektórzy obawiają się, że przejęcie przez Segę może wpłynąć na niezależność i charakter gier, które do tej pory tworzyło Rovio. Istnieje także obawa, że marka „Angry Birds”, która jest jednym z najbardziej rozpoznawalnych brandów w przemyśle gier wideo, może ulec zmianie lub zostanie wykorzystana w inny sposób przez nowego właściciela.

    Nie można jednak zapominać, że takie przejęcia są często standardowym działaniem na rynku gier wideo, gdzie konsolidacja i połączenia firm są powszechnym zjawiskiem. Przykłady takich przejęć można znaleźć w historii przemysłu gier, gdzie duże firmy przejmują mniejsze studia w celu zwiększenia swojej obecności na rynku lub zdobycia nowych technologii, talentów i marek.

    Jest jeszcze za wcześnie, aby ocenić, jakie dokładnie będą konsekwencje tego przejęcia, jednak Sega i Rovio zapewniają, że ich celem jest dalszy rozwój i innowacje w przemyśle gier.

    Michał Pawlikowski

    Najnowsze:

    Może cię zainteresować:

    Zostaw komentarz

    Proszę wpisać swój komentarz!
    Proszę podać swoje imię tutaj