More

    Najpopularniejsze serwisy VOD – kto stracił, a kto zyskał w ostatnim czasie? Najnowszy raport wygląda ciekawie!

    Według najnowszego raportu przeprowadzonego przez firmę badawczą Gemius, w ostatnim czasie w Polsce znacznie wzrosła popularność serwisów VOD. Wynika to z faktu, że przez pandemię koronawirusa wielu z nas przyzwyczaiło się do pozostawania w domu i poszukiwania sposobów na spędzanie wolnego czasu. W związku z tym, wiele osób zaczęło korzystać z różnego rodzaju platform streamingowych, takich jak Disney, Netflix, HBO Max, Amazon Prime Video czy Player.

    Czy Netflix wciąż utrzymuje się na pierwszym miejscu?

    Z raportu wynika, że największą popularnością cieszy się Netflix, który w ciągu ostatniego roku zwiększył swój udział w rynku o 3 punkty procentowe, osiągając poziom 32%. Kolejne miejsca zajęły Player (15%) oraz VOD.pl (12%). Natomiast HBO Max i Amazon Prime Video znalazły się na dalszych pozycjach, z udziałami wynoszącymi odpowiednio 8% i 5%.

    Nieco gorzej sytuacja wygląda w przypadku serwisów Cineman i Chili. Według raportu, w ciągu ostatniego roku obie platformy straciły aż 2% użytkowników. Wynika to z faktu, że oferują one filmy i seriale, które można obejrzeć także na innych platformach – brak oryginalnie produkowanych filmów i seriali.

    Zaskakującym wynikiem jest spadek popularności serwisu Ipla, który w ciągu roku stracił 5 punktów procentowych, osiągając wynik 10%. To oznacza, że serwis ten spadł z trzeciego na czwarte miejsce w rankingu najpopularniejszych serwisów VOD.

    Raport Gemius pokazuje także, że najwięcej osób korzystających z serwisów VOD to osoby w wieku 26-35 lat. W tej grupie wiekowej udział serwisu Netflix wynosi 41%, Player 19%, a VOD.pl 16%. Natomiast w grupie wiekowej 36-45 lat najwięcej osób korzysta z serwisu Player (24%), a w grupie 18-25 lat – Netflix (37%).

    Złota reguła – targetuj do jak największej liczby odbiorców

    Interesującą informacją jest także to, że popularność serwisów VOD rośnie w miastach powyżej 100 tysięcy mieszkańców, a najwięcej osób korzystających z nich mieszka w Warszawie, Krakowie oraz Wrocławiu.

    Popularność serwisów VOD w Polsce rośnie już od kilku lat, a pandemia tylko przyspieszyła ten proces. Według prognoz, tendencja będzie się utrzymywać w przyszłości – rynek VOD będzie się rozwijał coraz szybciej. W związku z tym, warto monitorować trendy na rynku i dostosowywać ofertę do potrzeb użytkowników, aby pozostać konkurencyjnym na rynku.

    Źródło: Gemius

    Łukasz Musialik

    Najnowsze:

    Może cię zainteresować:

    Zostaw komentarz

    Proszę wpisać swój komentarz!
    Proszę podać swoje imię tutaj